ferrobydesign.blogg.se

Artigo sobre teorias da aprendizagem
Artigo sobre teorias da aprendizagem













Berthoin Antal, A., Dierkes, M., Child, J., & Nonaka, I. Journal of the Academy of Marketing Science, 30(1), 70-86. Schools of thought in organizational learning. From questions to answers: reviewing organizational learning research. Organizational learning: a theory of action perspective.

artigo sobre teorias da aprendizagem

Organizational learning: creating, retaining and transferring knowledge. Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, RS.

artigo sobre teorias da aprendizagem

Aprendizagem nas organizações: refletindo sobre suas abordagens. Boff (Orgs.), Aprendizagem organizacional e competências (pp. A metamorfose da aprendizagem organizacional: uma revisão crítica. Encontro Nacional da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Administração, Salvador, BA, Brasil, 26. Estudo dos métodos e posicionamento epistemológico na pesquisa de aprendizagem organizacional, competências e gestão do conhecimento. Journal of Organisational Change Management, 14(5), 435-451. Emotion, learning and organisational change: towards and integration of psychoanalytic end other perspectives. The relationship between individual and organizational learning: new evidence from managerial learning practices. Strategizing as practising: strategic learning as connecting. Identity regulation as organizational control: producing the appropriate individual. Behind the learning curve: a sketch of the learning process. It is suggested that a possible way to overcome these challenges is to adopt a perspective based on practices.Īdler, P., & Clark, K. This analysis pointed to four questions (related to the level of learning, learning results, changes and learning processes) that the concept of OL has to overcome to become significant.

artigo sobre teorias da aprendizagem

Using the multiparadigmatic approach, the literature on OL was organized and grouped into five fields. A question emerges: which issues and basic characteristics make OL different and separated from the other related concepts? In order to answer this question a number of theoretical perspectives of OL are presented and discussed, along with some inquiries and reflections related to these theories, as well as definitions and studies developed in this field. The debate involves several theoretical fields - psychological, sociological, cultural, historical and methodological – in addition to management itself. The literature on Organizational Learning has been moving forward not only in the volume of publications but also by pointing to other dimensions of the theme.

artigo sobre teorias da aprendizagem

Visando superar estes desafios, sugere-se a adoção de uma perspectiva baseada em práticas. Esta análise aponta quatro questões (relacionadas ao nível de análise, resultados da aprendizagem, mudanças e processos de aprendizagem), que o conceito de AO deve superar para tornar-ser significativo. Utilizando-se uma análise de inspiração multiparadigmática, as contribuições identificadas foram agrupadas em cinco campos que apresentam alguns temas e questões recorrentes. Assim, pergunta-se: Quais questões e características básicas fazem a AO peculiar e a separa de outros conceitos relacionados? Para responder a este questionamento são apresentadas as diversas perspectivas teóricas que abordam AO, algumas questões e reflexões relacionadas às teorias, assim como definições e estudos desenvolvidos no campo. Envolve diversos campos teóricos: psicológicos, sociológicos, culturais, históricos e metodológicos, além da gestão propriamente dita. A literatura sobre Aprendizagem Organizacional tem avançado não somente no volume de publicações, mas apontando outras dimensões do tema.















Artigo sobre teorias da aprendizagem